2013. február 5., kedd

Boracay - a helyi "ász"

Pár nap után, bár nehéz és visszavágyó szívvel, de magunk mögött hagytuk a Subic-öböl delfinjeit és teknőseit, és visszautaztuk Manilába, hogy kezdetét vegye a következő kalandunk, Boracay.
Azt még közben megemlítem, hogy akárhányszor Manilában járunk, ha van egy szabad óránk, azonnal rohanunk indiait enni - ami nagy kedvenc nálunk - erre a célra pedig az egyik legalkalmasabb és legszebb hely a Kashmir étterem, Makati városrészben, szerencsére viszonylag közel a repülőtérhez. A "közel" és "távol" kifejezés egy 10 milliós Teljes Káosz Városhoz mérten persze kicsit más, de szerencsére eddig még mindig sikerült rábeszélnem a Sünit, hogy "ugorjunk be" és együk degeszre magunkat vega samosával, sáfrányos rizzsel és Handi paneerral. Na csak azért mesélem mindezt, mert egy fotót is mutatok hozzá:

Lakoma a Kashmirban, Manilában

Na de rátérek a következő kalandunkra, ehhez egy kis bevezető Boracay-ról:
Boracay az ország szigetcsoportjának nagyjából a közepén helyezkedik el, a Visayas-nak nevezett középső sávban található. Apró, kb. 8 km hosszú és 1,5-2 km széles, "kutyacsont"-alakú sziget, mindkét hosszú oldala makulátlan, gyönyörű, hófehér homokos tengerpart. Közvetlenül Panay szigete mellett fekszik, ahol a repülőtér található (Caticlan városában), innen tehát kishajók közlekednek a két sziget között, melyek szinte 10 percenként hozzák-viszik a csillogó szemű turistákat.

Boracay az igazi turistaközpont a szigeteken, aki a Fülöp-szigetekre jön, általában ezt az úticélt választja. (Tőlünk is rögtön minden helyi azt kérdezte, hogy akkor ugye voltunk már Boracayon?!) A szigetek "nagyvadjának" is nevezik, aminek több oka is van: egyrészt a nemzetközi idegenforgalmi szavazások, értékelések során mindig a világ legszebb tengerpartjai közé választják, az utóbbi években a 2. helyen volt azt hiszem (ne kérdezzétek melyik az első, nem tudom), ezen kívül a világ 10 legnépszerűbb tengerparti nyaralóhelyének listáján is mindig szerepel, és nyilván tudhat valamit, hogy ilyen nevezetes lett.

Amit tud, az a tengerpart, hófehér homok, pálmafák, pihenési és szórakozási lehetőségek, és az infrastruktúra egyéb (pl. közlekedés, szolgáltatások) területei, melyekre bátran mondhatom, hogy itt nagyon-nagyon rutinosan működtetett dolgok. Turisztikai szempontból tehát itt ez a "top". Ennek megfelelően rengeteg turista érkezik a világ minden tájáról (nagyrészük a főszezonban, november és május, de főleg december és február között), ez például az első hely, ahol magyarokkal találkoztunk, ráadásul 2 alkalommal is. Ez nagy dolog, itt eddig nem volt még ilyen.
Nincs olyan vízhez kötődő sport vagy őrület, ami itt nem található meg!! A búvárkodás minden típusa, vízisí, banánozás, kite, szörf, helmet dive (üvegbúrával a fejeden sétálsz a víz alatt), jet ski, parasail, vitorlázás és hajózás mindenfélével amit csak akarsz, island hopping, stb. (http://www.myboracayguide.com/boracay-activities.html).
A sziget délnyugati fele a legeslegnépszerűbb, 7 km hosszú ún. White Beach, itt sekélyebb, nyugodtabb a tenger, az északkeleti rész (Bulabog Beach) egy kicsit szelesebb, ott inkább a vízi sportok virágoznak.
Mi a White Beach déli végén szálltunk meg, de felfedeztük az egész délnyugati partszakaszt, tehát ezekről a részekről tudok beszámolni.

White Beach, 1. Boat station környéke
White Beach tehát kb. 7 km hosszú, és a homokos tengerparti út mentén, vagy közvetlenül a vízben (a hűsítő hullámokat kihasználva) kényelmesen végigsétálható - na jó, azért el lehet fáradni rendesen, főleg, hogy homokban menni eleve nem könnyű, és nagyon-nagyon meleg van.
3 hajóállomás köré rendeződtek itt a létesítmények, de valójában már az egész parton hosszában minden összeépült, és mára egybefüggő szálloda- és étteremvilág várja itt az ide érkezőket, amit sétálóutca-szerűen lehet végigjárni. Az "1., 2., 3. hajókikötő" elnevezések tehát manapság inkább a tájékozódást szolgálják, a szállodáknál vagy éttermeknél pl. rögtön azt mondják, hogy melyik csomóponthoz esik közel. A part legközepe, a 2. körzet a legzsúfoltabb, ahová többször besétáltunk és élveztük a forgatagot, de azért nagyon örültünk, hogy nem ott van a szállásunk, hanem a kicsit nyugisabb déli, 3. ponton.
A 3-5-7 Boracay nevű apró boutique hotelben szálltunk meg (www.357boracay.com/), és nagyon nagy szerencsénk volt vele: egyrészt széttelefonáltam és email-eztem magam, hogy egyáltalán kapjunk valamilyen szállást (minden tele volt már hetekkel a tervezett időpont előtt), másrészt igazán színvonalas és barátságos volt a hely, nagyon bátran ajánlom bárkinek. Itt is "csak" a legnagyobb szobák (apartmanok) voltak már elérhetőek, na nem mintha megbántuk volna, szuper volt minden.

Itt egy kis kitérő az árakra: a szigetek más területeihez képest, itt kb. európai szintű árakra kell számítani, de pl. Gensanhoz képest legalább minden a duplája. Egy szép, középkategóriás tengerparti hotelben egy éjszaka kb. 7-8000 pesónál (PHP) kezdődik (jelenleg 1 PHP=5,4 HUF), de jó előre kell foglalni, hogy ezen az áron legyenek elérhető szálláshelyek. Két személy kényelmesen meg tud ebédelni kb. 1000 pesóból.

Nagyon élveztük a rengeteg féle éttermet (pl. szuper mexikóit találtunk az 1. körzetben), az üzleteket, a szolgáltatásokat (pl. masszázs), és hogy tényleg MINDEN van!!! Minden nap akkora főtt kukoricákat eszegettünk bambuszpálcikákon, hogy az bárkinek a becsületére válna!!:-)

A fenti képen természetesen kukoricával integetek a bal szélen. Állandóan volt a kezünkben egy:-)
Ezek a képek a White Beach felső részén, az 1. állomás közelében készültek.

...és persze egy pocakos kép, csak hogy megmutassam hogy állunk:

Ez a sziget tényleg a pihenésről, kikapcsolódásról és a tengerpartról szól!! Tehát ha valaki azt a klasszikus képet vetíti maga elé a nyaralásával kapcsolatban, hogy fekszik a pálmafák alatt a homokban, gyümölcsturmixot vagy koktélt iszogatva napozik, közben a kristálytiszta tenger nyaldossa a talpát, esténként pedig egy tengerparti bárban hallgatja a helyi zenészeket, és bárhová megy, minden irányból szolgáltatások hadát kínálják és terítik az ölébe, na akkor ez a tökéletes helyszín.

Mi is pihentünk, sokat sétáltunk, jókat ettünk, napoztunk, vizeztünk, és csodálatosan éreztük magunkat!!:-))) Egyszerűen élmény itt a vízben lenni, ilyen szépet még sohasem láttam életemben! Esténként naplementét néztünk, játszottunk, rengeteget nevettünk - olyan felszabadult és tökéletes nyaralás, kikapcsolódás volt ez a hely, így együtt megélni pedig az egyik legszebb élmény, amit eddig el tudtam képzelni!:-))

Néhány kép, amik a 3. hajóállomás és a szállásunk közelében készültek:

Ez a kilátás a szobánkból:

Ilyen a reggel a tengerparton, néhány elszabadult boldog kutyával:

És az esték hangulatai:

Összefoglalva tehát, ez a hely egy Álom! Nagyon hálás vagyok, hogy megélhettük ezt a Csodát, együtt a barátainkkal, és hogy egyáltalán eljutottunk erre a helyre!:-) Tudom, hogy a képek soha nem tudják visszaadni teljesen, amit egy-egy táj vagy helyszín igazán nyújt, hiszen csak egyetlen érzékszervünkre hatnak, de remélem, azért szívesen nézegettétek ezt a fajta hangulatot, mert azt hiszem, sokan álmodozunk az ilyen fajta "álomnyaralásról". Köszönöm az életnek, hogy megadta ezt!:-)
Egyúttal úgy döntöttünk, hogy ez lesz/volt az utolsó nyaralásunk a babánk megszületése előtt, nagyobb utakra már nem fogok vállalkozni, inkább pihenünk, ráhangolódunk a következő időszakra, és próbálunk felkészülni. Mert a java csak ezután jön!
:-)

1. Nagyon olvasni.Szep helyen vagytok :) ne hagyd abba az irast. En is akarok kutyat, meg delfint..:)
    Es a pocakod is kerekedik. :) szepek vagytok