2012. október 5., péntek

Bohol - bevezető

Régen írtam, de most van is miről, ugyanis az elmúlt napokban Boholra kirándultunk, ami hatalmas élménynek bizonyult, ezért szeretnék megosztani Veletek néhány látnivalót, történést.
Először is, Bohol szigete a 'Visayas'-nak nevezett középső országrészben található, ami igen turistás rész, de ez itt nem rossz, mert pl. Mindanao-hoz képest sokkal kiépültebbek a szálláshelyek, jobb az infrastruktúra, több a kikapcsolódási lehetőség, és nagyon biztonságos a környék (a többihez képest).

Bohol elhelyezkedése

Mi szeptember 29-én szombat délelőtt repültünk fel Cebu-ba, ami  1 órás repülőút. Cebu a Visayas központja és nemzetközi repülőtere van, innen tényleg bárhová el lehet jutni a környéken belföldön és a környező országokba is. A városból nem láttam sokat, csak azt, hogy nagy a forgalom és kb. ugyanúgy néz ki mint Gensan, csak nagyobb. Por van és rettenetes viskók a vízen, szegénység és valami nehéz energia, mellette városnyi méretű bevásárlóközpontok és csillogó éttermek, meg felhőkarcolónyi szállodák. A szokásos ellentétek.

Cebuból rögtön továbbutaztunk hajóval (OceanJet, speedboat), ami 2 órás utat jelent Tagbilaran-ig (Bohol fővárosa).

Már a hajón, indulunk Cebuból :-)

Az érdekesség a dologban az, hogy az első pozíció amit a Süni megpályázott itt a Fülöp-szigeteken, az ide Tagbilaranba szólt, de ide végül egy hölgyet kellett választani mint megtudtuk, ezért nem ide jöttünk, hanem General Santosba.

Hát először is, a város kisebb és nem sok dolog van ott, a környék és a sziget viszont csodálatos!!
Már a hajón nagyon sok turistát láttunk, pedig nincs főszezon, majd decembertől. Más itt az egész, már kezdi áthatni a lakosokat az idegenforgalmi szemlélet, sok a magas színvonalú szálláshely, az utazási iroda programokkal, és szinte mindent meg lehet oldani. A taxisok, sofőrök, szállodások felkészültek és rugalmasak, és valóban "szolgáltatnak". Látszik, hogy az országban a fejlesztésekre szánt pénzek nagy része ide vándorolt.

Mi a Boholhoz tartozó Panglao nevű szigeten szálltunk meg, melyet 2 híd köt össze Tagbilarannal, ezért ide már nem kellett hajózni. Szerintem a legeslegjobb szállást találtuk meg a környéken, legalábbis a mi elvárásainknak megfelelően, ez a Bohol Bee Farm (http://www.boholbeefarm.com/). Ezzel most nem szaladok előre, mert szeretnék nekik egy külön bejegyzést szentelni. Olyan élmény volt itt lakni, hogy azt nehezen tudom leírni, nagyon-nagyon meg voltunk elégedve, és hogy pontosan miért, arról tehát külön fogok írni.

Bohol fő nevezetességei közé tartoznak az ún. "Csokoládé-hegyek", a sziget számtalan vízesése és barlangja, az itt élő őshonos főemlős állatka, a 'tarsier' ("koboldmaki"-nak fordítják), valamint a fő szigetet körülvevő búvárhelyek, apró szigetek (Pamilacan, Balicasaq, stb.), és az ezek körül élő delfinek és bálnák.

Boholhoz általában ezt a látképet társítják

Nekünk 2,5 napunk volt minderre, mert kedden már vissza kellett indulnunk Cebuba, hogy a szerda reggeli géppel hazajöjjünk, de ez alatt is számtalan dolog történt velünk, amikről részletesen be fogok számolni.
Ennyi idő alatt pont meg lehet nézni a "főbb" látnivalókat itt, de lazább tempóval, pihenősebben több hetet is el lehetne itt tölteni bármikor.
Ami feltűnt mindenhol, és szeretném hangsúlyozni, hogy a környék nagyon tiszta. Jártunk főutakon, hegyekben, apró falvak közelében, láttunk farmokat, gazdaságokat, tanyákat, de egyetlen eldobott PET palackot vagy egyéb szemetet sem láttam sehol! Sehol a már megszokott szemétkupacok vagy félredobott ilyen-olyan alkatrészek, a gyerekek nem a szemétben játszanak hanem csak úgy a füvön... nagyon szép és kellemes volt a szememnek!!!

Megismertük a Fülöp-szigetek egy más, inkább képeslapokra illő arcát, amire már nagyon vágytunk, és természetesen kedvet kaptunk a többi hasonló környék bebarangolásához is.

A részleteket a következő bejegyzésekbe gyűjtöm csokorba, és igyekszem minél több fényképet is feltenni, bár annyit fényképeztünk, hogy még válogatni is nehéz:-)))

Azt hiszem, ez itt az igazi, utazni kell és kész, és annyi minden van itt, hogy bőven lesz mit csinálni az elkövetkező 2-3 évben!!:-)