2012. október 11., csütörtök

Bohol - Kirándulás 2.nap

A hétfői napunk (október 1.) szintén elég aktívra sikerült, ugyanis befizettünk egy egész napos hajózós - delfinnézős - szigetlátogatós programra, így reggel 5.30-kor már úton voltunk Baclayon kikötőjébe.

Éppen apály volt, ezért nem tudtak minket a Farmon felvenni, úgyhogy innen indultunk. Soha nem láttam még a hajnali tengert, legalábbis nemigen emlékszem hogy hasonló élményben lett volna részem ezelőtt. Gyönyörű volt. Néhányan bóklásztak a visszahúzódott tengerben a sekélyesben, rákokat keresgéltek... közben kelt fel a nap, csodás színeket produkálva a horizonton... olyan nyugodt és csöndes volt minden... csak a halászok voltak ébren rajtunk kívül.

Hajnali táj Baclayon kikötőjénél

Már az indulás is csodás volt, nagyon élveztük az utat. Pamilacan szigete felé vettük az irányt, melynek környéke köztudottan a helyi delfinek és bálnák játszótere. Sok helyi delfin- és cetfaj él itt állandó jelleggel (palackorrú delfin, Frazer-delfin, gömbölyűfejű delfin, Bryde bálna, ámbráscet), de december és május között további idelátogató fajtákat is meg szoktak figyelni.

Alaposan bejártuk a Pamilacan körüli vizeket, egész délelőtt a hajón voltunk, de sajnos nem láttuk őket, pedig tudtuk, éreztük hogy ott vannak!!! Ezt nem tudom elmondani, egyszerűen éreztük őket, mindenhol ott voltak, de a várva várt fizikai találkozás sajnos elmaradt. Általában majdnem minden alkalommal lehet őket látni, találkozni velük, nem tudom nekünk miért nem sikerült, de a táj, a hajózás, a szigetek jelentősen kárpótoltak minket, és hát lesz erre még alkalom!:-) Valamire még várnunk kell szerintem:-)

Azért be voltunk ám sózva hogy mit látunk majd... :-)
Itt még a reggeli fények :-)

Csak mi voltunk ketten egész nap :-), tekintve hogy egyrészt "holtszezon" van éppen, másrészt pedig kicsit szeles volt az idő, tudjátok ilyenkor itt még "tél" van, nagyok voltak a hullámok, meg minden, ez lehet hogy sokaknak elvette a kedvét, de nem nekünk! Délutánra egyébként tökéletesen megnyugodott a tenger, ami jót is tett, mert addigra már nem nagyon tudtuk hogy merre van az előre, és hogy hogyan kellene egyenesen állni a szilárd talajon:-)

Ebédre kikötöttünk Pamilacan-on, egy spanyol erőd romjai mellett egy 3 asztalból álló helyi kis "étteremnél", és ettünk rizst, salátát meg sült banánt. Na ez a hely tényleg olyan, mint amire az íróasztal mögül a legtöbben elvágyódunk, gyönyörű fehér homok, zöld gyep, kristálytiszta tenger, apró hajók és mindez egy távoli szigeten... csak néhány halászt láttunk, pár kósza barna kis gyereket, 2-3 kecskét meg kakasokat, és összesen 1 amerikai családot.

:-)

Ez volt a hajónk, itt már kikötöttünk Pamilacan szigetén
Nem bírtuk sokáig... :-)
Ennyi maradt a spanyol erődből, belül tyúkok élnek igen békés közösségben :-)
Hát persze hogy játszottunk is :-)
Ez itt a Paradicsom!
Itt a leggyönyörűbb a víz, soha nem láttam még ilyet, egy álom! :-)
Ők képviselik a helyi népesség kb. 25%-át :-)
És mégegyszer az erőd :-)

Pamilacan után egy 2 órás hajózás következett Balicasag szigetére, amely a környék, és a Fülöp-szigetek egyik leghíresebb búvárhelye, de aki egyelőre csak sznorizni tud, mint mi is, annak is felejthetetlen élmény.

Balicasag igen kicsi sziget, kb. háromnegyed óra alatt körbesétálható, a körülötte lévő korallerdők, tengeri sziklahasadékok, elsüllyedt roncsok és a minden eddiginél gazdagabb tengeri élővilág azonban komoly búvárcélponttá teszik. Csak a sziget egyik oldalán lehet hajóval lehorgonyozni vagy kikötni, a védett területekre nem engednek be motoros gépeket, ezért minket is átültettek egy nagyon apró kis csónakba, és egy helyi ember átevezett velünk a sziget egy másik részére, ahol becsobbantunk, és... olyan víz alatti világ tárult a szemünk elé, hogy az leírhatatlan!!!:-)))

Ilyen fentről...
... ez pedig a víz alatti világ :-)
Mivel itt csak bepattantunk a csónakba és a szemüvegen meg a pipán kívül mást nem vittünk magunkkal, saját képeket nem nagyon tudok mutatni, de a fentiek talán visszaadják hogy miről is van szó. Ha rákerestek a Google-n, még sok gyönyörűt láthattok a környező vizekről.
Tényleg olyan, mint egy trópusi akvárium! :-) Elvittük magunkkal az ebédről megmaradt rizst egy zacskóban, mert mondták hogy itt egyszerűen muszáj lesz a halakat etetni, úgyhogy mi ezzel szerelkeztünk fel, és meg kell hogy mondjam, egyáltalán nem voltak szégyenlősek! Úgy körbevettek minket, hogy a színes hal-felhőtől alig láttuk egymást, egyszerűen csodálatos volt! :-) A markomból csipkedték ki a rizst, és rengetegen voltak, de akárhogy is igyekeztem, egyhez sem tudtam hozzáérni, nagyon ügyesek voltak! :-)
Folyamatosan úsznunk kellett, mert azért itt van áramlás a sziget körül, és amint megálltunk, már vitt is minket a víz visszafelé.

Innen "időben" el kellett indulnunk, mert a tengeri medvéink szerint nagyon közeledett az apály, és még a Virgin Island -re is igyekeztünk, ott pedig egy bizonyos vízszint alatt már nem lehet átkelni a korallzátonyon.

Hát ez olyan volt, mint a filmeken, egyszercsak a sötétkék vízfelület smaragdzölddé változott alattunk, és máris egy sziklás-tengerifüves platón találtuk magunkat, a homokbuckák között csalinkázva. Elég ügyes hajóskapitányunk volt, ennek köszönhetően megközelítettük a Virgin Island-et, ami egy változó alakú homoksáv és egy komolyabb pálmafaligetet jelent mindössze, de nagyon szép. Mindig azt hittem hogy ilyen csak a filmeken van, de nem. Itt is van ilyen.

Ő volt az ügyes emberkénk :-)
Hát ennyi a sziget, a homoksávon jó nagyot lehet sétálni:-) ...
... meg mindenfélét játszani :-)
... meg aranyosan nézni:-)))

Ezek után már hazaindultunk, amúgy elég rendesen elfáradtunk, és nagyjából szét is hajókáztuk magunkat.

Hazafelé, vége a napnak...

Egyenesen a Bee Farm-ra mentünk, ott a már közvetlenül a tengerparti kis mólóra tettek ki minket, és körülbelül már csak annyi erőnk volt, hogy megvacsorázzunk.
Annyira megkeverte az egyensúlyunkat az egész napos tengeri utazgatás, hogy csak nagy nehezen támolyogtunk ide-oda az étterem és a szobánk között, nagyon vicces volt:-) Alig értünk haza, máris esni kezdett, ahogy előző nap is a szárazföldi túra után, szóval végig nagyon nagy szerencsénk volt az időjárással!

... íme a Bee Farm, a partról, megérkeztünk:-)

És hogy mit tartogattak még nekünk a boholi napok, és miért is emlegetem folyton ezt a Méhecskés Farmot amiért odáig vagyok?! :-)
Na, a következő bejegyzésből megtudjátok!:-)))