2012. október 18., csütörtök

Bohol Bee Farm

Kicsit megkésve, de elétek tárom a Méhecskés Biofarmon tapasztaltakat, ugyanis ez volt a legelső szálláshely itt a szigeteken, amivel a legmesszebbmenőkig meg voltunk elégedve, valóban azt éreztük, hogy "szolgáltatnak", és bármikor szívesen elhoznám ide bármelyikőtöket!
Véletlenül bukkantam rá a neten amikor szálláshelyet kerestem (http://www.boholbeefarm.com/), mert nem volt nagy reklámja és nem jött fel az összes oldalon, de valahogy éreztem, hogy nagyon-nagyon jó lesz. És az is lett.

Maga a szálláshely gyönyörű, Panglao szigetén a tengerparti sziklákra van ráépülve, ezért bármerre mész, úgy tudsz vacsorázni, hogy melletted-alattad hullámzik a tenger, és ez még az ehhez szokottaknak is általában nagyon jó élmény. Az egész birodalom nagyon zöld, és kicsit labirintus-szerű, amit én imádok, tehát tele van a terület ligetekkel, kis ösvényekkel, épületcsoportokkal amik között lehet csalinkázni, minden sarokban termesztenek valami növényt vagy látsz valami ötletes dekorációt... szóval nagyon hamar kialakul az az érzés, hogy ez egy ékszerdoboz:-)

Számtalan ösvény, érdemes felfedezni a területet

Jacuzzik a háttérben, mögöttük a tenger :-)

Lent a parton a kis pihenő móló és itt lehet kikötni hajóval is

Sötétedik lent a parton

Sokféle szobájuk van, más-más elhelyezkedéssel, mérettel és előnyökkel, mi jobbat kaptunk végül mint amit eredetileg foglaltunk, és ez már kellemes meglepetés volt az elején.

A kert egy része

Jobbnál jobb kis kuckók pihenni :-)

Ez volt a kedvenc medencém :-)

Ez meg a Süni kedvenc zuhanyzója :-)

A Süni vacsorázni visz :-)

Minden, ami a szobákban, az étteremben vagy bárhol a területen megtalálható, helyben készült dekoráció, természetes anyagokból (nád, pálmák, fa, kókusz, stb.). Helyben foglalkoztatják azokat a kézműveseket, szövőasszonyokat, ácsokat, stb., akik a dekorációkat és egyéb szépségeket készítik, egy részüket a boltba, eladásra. Az egész ügy nagyon szervezett és jól ki van találva.

Dekorációkat készítő lányok a kézműves-műhelyben

A másik fő tartóoszlop az étterem, ami már kinézetével tarolt nálam, másrészt organikus ételeket kínál, szintén a farmon termelt növényekből:
A lényeg, hogy ez egy biogazdaság, ahol helyben termelik az összes zöldséget és gyümölcsöt, amit felhasználnak, és ezekből készülnek az organikus finomságok, amik nemcsak a legeslegfinomabbak (amióta eljöttünk otthonról, ilyenekre vágytam!!!), de tényleg megbízhatóak a hozzávalók is.

Akármerre mész, mindenhol termelnek valamilyen zöldséget vagy fűszernövényt

Olyan paradicsomlevest ettünk, de olyat, tele zöldségekkel és friss fűszerekkel, hogy még mindig érzem az ízét ha rágondolok, nem is beszélve a korianderlevesről, a bio kerti salátákról, a gyógynövényes-fokhagymás tésztáról és a többiekről. Isteni, komolyan mondom, bármeddig tudnám ezeket enni!!!:-)))

A Paradicsomleves

Még a Süni reggeli rántottája is egészen más ízű, frissen szedett fűszernövényeket tartalmazó költemény volt, szedett is többször:-)

Sün-reggeli: saláta, rántotta és tárkonyos kenyér

Tele van a farm hangulatos kis helyekkel, mindegyik kicsit más, ezer képet lehetne mutatni róluk!

Helyben sütik a különbözú pékárukat is, például a legeslegfinomabb tárkonyos kenyeret, vagy a kukoricás cipót, vagy mindenféle muffinokat (sütőtökös, répás, csokis), egyszerűen leírhatatlan ízük van!
Házi készítésű cukormentes, organikus fagyijuk is van, elég sokféle, és kicsit szokatlan ízekben, de mindenképpen érdemes megkóstolni, nagyon jók. Mi pl. megkóstoltuk a paradicsomosat és a malunggay-osat (helyi zöldségféle), a fűszeres gyömbérfagyit és a csokisat, meg a mangófagyit, isteni volt mind.

Biofagyi-választék

Szóval az ételekről még akármeddig tudnék ódákat zengeni, a lényeg, hogy minden egyes falat, ami lement a torkomon, élmény volt, és mindvégig azt éreztem, hogy friss, egészséges, élő és zamatos dolgokat eszem, amik táplálják a testem, és a lelkemnek is komoly felüdülést jelentettek (már írtam korábban, hogy itt általában nem lehet minden sarkon egészséges ételeket beszerezni, még az éttermek sem ilyenek sajnos).

Egy boldog vacsora :-)

Ja, és még egy: literszámra ittuk a citromfű-dzsúzt, amit a friss citromfű szárából áztatással készítenek és mézzel édesítenek, hát ezt feltétlenül megkóstoltatnám mindenkivel!!!!!!! :-)

A Citromfű

Nem utolsó sorban, helyi bioboltot is üzemeltetnek a Méhecskék, ahol a számtalan féle organikus mézen kívül mindenféle kenyérrekenhető finomságok, pékáruk, zöldségchipsek, teák és biokávék, és - ami nagyon fontos - natúrkozmetikumok is megtalálhatók. Jól be is vásároltunk, mert eddig sehol máshol nem találtam ilyen kozmetikumokat, és mivel azóta ezeket használjuk, bátran beszámolhatok, hogy JÓK. A kedvencünk a citromfüves tusfürdő, de a hajápolási dolgok is szuperek.

Méz-kóstoló a boltban (itt mindent ki lehet próbálni vagy meg lehet kóstolni!)

Nagyon nagy stábbal dolgoznak itt a farmon, mindenhol sárga pólós barna kis emberkéket láttunk szorgoskodni, vannak akik a gazdasággal és a növényekkel vannak elfoglalva, vannak akik az étteremmel vagy a turistákkal, de mindenki nagyon kedves és barátságos volt. Ahogy láttuk, a csapat részét képezi számtalan kutyus és cica is, akik nagy boci-szemükkel  farkcsóválva jöttek-mentek a területen, vagy a hűvösebb helyeken szunyókáltak. Teljesen a "felszerelés" részei és nagyon barátságos közösségben élnek, és én úgy találtam, hogy még otthonosabb tőlük a légkör. :-)

Az egyik nagyon barátságos állatkával, reggeli közben :-)

Mindenkinek, aki a farmon megszáll, biztosítanak egy ingyenes Farm-túrát, ami kb. egyórás programot jelent, és közben egy kedves helyi sárgapólós elmagyarázza a tudnivalókat és körbevezet.

Na ez vajon hová vezet? :-)

Fűszernövény-kvíz

Azért volt néhány nehéz feladvány :-)

Mindenből van utánpótlás

Fűszernövényeket lehet kóstolni és megtippelni hogy mi micsoda (az ismertek jól mentek, a helyiek kevésbé), meg lehet fogni a méhecskék kaptárjának részeit és megnézegetni őket, elmagyarázzák hogy milyen növényeket és hogyan termelnek, hogyan tartják távol a kártevő bogarakat vegyszerek nélkül, hogyan komposztálnak, meg mindent. Tényleg érdekes és megerősíti az emberben azt a gondolatot, hogy odafigyelve, egészséges dolgokat alkalmazva hosszútávon sokkal messzebbre lehet jutni.

Na ki a főméhész?? :-)

Mindezeket látva egyértelmű, hogy az egész hely előtt még nagyon hosszú és szép út áll mint szálláshely, mint munkahely a helyiek számára, és mint turistalátványosság. Annyira teljes és szép ez így együtt, és annyira jó volt itt lenni, hogy bátran ajánlom mindenkinek, és remélem, hogy mi is gyakran vissza fogunk ide térni. :-)

Ha azt mondom, hogy nagyon boldogok vagyunk, és hogy szuper volt itt lenni, elhiszitek? :-)